Buikvet verliezen: tips, informatie en advies!

De zomer komt alweer een stukje dichterbij. Mensen hebben drastisch een abonnement genomen op de sportschool en mensen vragen zich dan na een paar maanden af waarom ze nog steeds die kilo’s niet kwijt zijn. Mijn antwoord hierop: VOEDING! Je kan sporten wat je wilt, maar als je voeding niet in orde is dan heeft sporten geen enkele zin en was dat abonnement op de sportschool niet eens nodig, zonde van je centjes.

NOBODY IS PERFECT

Om te beginnen, accepteer je lichaamsbouw. Iedereen is anders gebouwd en dit is dan ook genetisch bepaald, hier kun je niet zoveel aan veranderen. Kijk welke doelen je wilt behalen en of het Ć¼berhaupt haalbaar voor je is. Als je dit voor jezelf hebt uitgezocht kun je gaan beginnen met het aanpassen van je voeding en lifestyle.

WAAROM VOEDING BELANGRIJKER IS DAN SPORTEN

Zoals ik al zei, je kunt zoveel sporten als je wilt. Maar als jij na het sporten nog steeds een zak chips wegwerkt, schiet het niet echt op en is het zonde van je tijd. Ik wil niet zeggen dat je het sporten achterwege moet laten, maar het is belangrijk dat je eerst je voeding onder controle hebt. Gezonde voeding en sporten is de beste combinatie!

JA LEUK, MAAR WAT DOE IK VERKEERD DAN?

Een paar kleine aanpassingen in je eetpatroon kunnen wonderen doen. Vaak beginnen mensen drastisch met een dieet en geven ze het na een paar weken op, omdat ze zichzelf aan het uithongeren zijn en dan krijg je vreetbuien. Bespaar jezelf de moeite. Hieronder een aantal tips die je kunt toepassen aan je eetpatroon:

Laat frisdrank staan en vervang het door water

Er zit natuurlijk veel suiker in, maar het vergroot ook je behoefte aan suiker. Wie regelmatig frisdrank drinkt, neemt de smaak van suiker minder waar en verlangt daardoor meer naar zoetigheden.  Als je water echt saai vind worden, doe er dan een stukje citroen in voor de smaak. Drink voor de verandering water met prik of thee.

Stop met eten van snelle koolhydraten!

Deze zijn te vinden in snoep, gebak, ontbijtkoek, ijs, frisdrank, witte rijst, wit brood, witte pasta, cornflakes en cruesli. Snelle koolhydraten zijn niet goed voor je lichaam. Dit is omdat ze heel eenvoudig af te breken zijn, deze snelle koolhydraten geven je geen verzadigd gevoel. Ze zijn verslavend en je eet er snel te veel van. Dit zorgt er ook weer voor dat je snel daarna weer honger krijgt en gaat snacken.

Water, water en nog eens water!

We blijven het zeggen, het is inderdaad vervelend dat je de hele dag door moet plassen. Maar je blaas went hieraan na een tijdje, het is echt de moeite waard.

Gewoon niet in huis halen

Haal geen chips en onzin in huis, als jij echt wilt afvallen, waarom koop je het dan? Dat zegt eigenlijk al genoeg. Als je het niet in huis hebt, eet je het ook niet.

Laat de alcohol wat vaker staan

Wist je dar er ongeveer ruim 80 calorieƫn in een glas wijn zitten? Tikt aardig aan op zo een gezellig avondje niet?

WAAR HAAL IK DE MOTIVATIE VANDAAN?

Vergeet niet waarom je dit doet, je zult veel lekkerder in je vel zitten en het bespaart je een hoop ellende voor later. Vergeet niet dat zwaar overgewicht nare ziektes veroorzaakt waaronder: hart-en vaatziekten, suikerziekte, kanker, atrose en ga zo maar door. Weet waar je het voor doet en waarom je dit blogartikel bent gaan lezen. Je hoeft voor niemand een maatje 34 te hebben, zoals ik al zei ‘nobody is perfect’. Bekijk eerst waarom je het wilt en wat je doelen, haal daar de motivatie uit! Het is jouw lichaam en het zijn jouw keuzes, Succes!

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*